петък, 20 август 2010 г.

ИСТИНСКАТА ИСТОРИЯ НА ЦЕЦА И АРКАН!


Една от най – емблематичните двойки, на съвременната чалга-история Цеца и Аркан. Турбофолк кралицата на Сърбия и нейният национален герой. Балканският ин и ян. Жадуваната любов на поколения фенове. Една истинска приказка с начало разтърсващ край.
Ето какво казва самата тя - фолк звездата на Сърбия Цеца Величкович разкрива пикантни детайли от живота си с Аркан, споделя за тийнейджърската си любов и за връзките си с лошите момчета в интервю за последния брой на сръбското издание на сп. "Плейбой". Певицата за първи път говори открито за загубата на девствеността си и първите истински интимни изживявания.
Кога за първи път попаднахте в обкръжението на лоши момчета?- Почти веднага, след като пристигнах като млада девойка в Белград, попаднах в обкръжението на неправилните хора, на хора, с които по-добре да не се срещаш.- Самата вие моногократно сте казвали, че стрелбата с пистолет е едно от любимите ви занимания и именно заради това Аркан ви се е заклел във вечна вярност.Найстина ли е така?- Баща ми ме научи да боравя с оръжие. Той нямаше мъжки рожби и редовно ме водеше по стрелбища и стадиони. Когато аз и Желко за първи път отидохме да стреляме, той иронично ми предложи да премести мишената възможно най-близо, за да не се изложа прекалено много. Погледнах го строго и му казах, че ще стрелям на същото разстояние като него. Той започна да ме увещава да приближим мишената, но в отговор на молбите му аз вдигнах оръжието и уцелих право в десетката. Когато видя постижението ми, Аркан се обърна към мен, погледна ме и каза: "Слушай, малката, ще ти бъда верен до края на живота си."- Дълго време не сте смеели да разкриете на родителите си, че сте годеница на Аркан? Защо?- Как да им кажа! Пазех това, както хората се пазят от змия. Но когато решихме, че ще се женим, трябваше да им разкрия истината. Отидох и казах, че ще се се омъжа за Желко. Майка ми ме погледна и каза: "За Сашич, супер, той е снажен момък!", отвърнах й: "Какъв Сашич. Ще се женя за Желко Ражнятович Аркан!" Само дето не припаднаха. "Ако го направиш, ще се отрека от теб", бе коментарът й. Но аз знаех, че само ме плаши. И когато за първи път доведох Желко вкъщи, всичко мина като по вода.- Говори се, че не сте знаели с какво се занимава съпругът ви. Наистина ли мислихте, че ставате жена на обикновен работник?- Работейки в сферата на естрадата, осъзнах важността на медиите. Ако новините искат да направят от някого светец, той и така бива представян. И обратното. Ако искат да представят някого като въплъщение на дявола, то така ще го познават хората. Бях добре запозната с това, което се говори и пише за него. Между другото, той наистина бе доста опасен. Не дай Боже, да го погледнеш накриво. Първо ще те набие, а после ще разговаря с теб.- Казват, че Аркан влизал и се държал в европейските банки като в собствен дом. Наистина ли такова бе държанието му?- В живота си не съм срещала по-храбър и смел човек от него. Той не се притесняваше да прави каквото иска. Как една жена да не умира за такъв мъж? Владееше перфектно пет езика и бе изчел цялата европейска класика. Беше много интелигентен мъж, смел до лудост и в същото време невероятно нежен. Казвам го като жената, делила пет години с него и добро, и зло. Вкъщи винаги бе истинско бебе.- Защо жените обичат разбойниците?- Преди Желко въобще не съм имала контакт с криминалния свят. Преди да го опозная, познанствата ми бяха от естрадата.- Не знаехте ли, че един от вашите първи гаджета Шабан, които бе убит в Звездаре, е бил част от криминалния свят?- С него ме запозна Мира Скорич, скоро след като бях дошла в Белград. Представен ми бе като собственик на верига бутици, чийто баща е архитект и бил наистина фин и образован мъж. Въобще нямах представа с какво се занимава наистина. Прекарахме заедно 17 дена, но след като разбрах какво крие, веднага се разделихме.- Първият ви приятел, създал ви доста главоболия, бе бившият футболист и собственик на редица заведения Харо Самарджич?- Връзката ни продължи година и половина. Заедно с братята си държеше верига от дискотеки в чужбина. Бях на седемнадесет години и половина, бях влюбена до уши. Бяхме заедно, докато ни бе хубаво и докато имаше смисъл. Разделихме се, защото и двамата нямахме планове за нещо по-сериозно. Всеки тръгна по своя път и оттогава не сме се нито виждали, нито чували. - С вашата съдба са се занимавали много известни социолози. Ерик Горди в своята книга "Мощта на културата в Сърбия" ви описва като невинна девойка от село, която е успяла в живота. А докога бяхте невинна?- До 18-годишна възраст. Аз съм от последното поколение, за което девствеността бе нещо наистина значимо и важно. Когато в Белград някой ме е питал дали си имам гадже, съм отвръщала с "Не", но бягах, когато ставаше дума за секс. Много са ми казвали: "Дай, де. За кого толкова много се пазиш? Не се дръж като селянка. Избий си от главата тези примитивни фасони." Аз и сестра ми сме възпитавани много строго, патриархално, точно се знаеше кое е за момчетата и кое за момичетата. Първата ми платоническа любов в училище продължи цели пет години. А с първия си мъж останах година и половина. Когато загубих девствеността си, то бе повече от любопитство, да видя какво е. След като се случи, си помислих - нищо специално. Първото ми истинско изживяване в секса бе с Аркан. С него усетих целия чар и сладост на секса. Ние правихме любов.- Щастлива жена ли сте?- Не напълно. Щастлива съм като майка. Родих две здрави и хубави деца - Анастасия и Велко. Пътят кам професионалните ми успехи не бе осеян с тръни. Дойдох от село в големия град и пожънах успех. Но като жена не съм щастлива. Споменът от миналото е толкова силен и жив, че отхвърлям всички, опитали се да се сближат с мен като жена. Отритвам ги и се отдавам на работа.

Аркан!? Кой всъщност беше той?

На 22 март 1992 г. в редовен мач от сръбския шампионат се случило нещо необеснимо. Отначало всичко вървяло по обичайния начин. Преди мача, когато феновете се стичали към стадиона от всички краища на града, тук и там възниквали спонтанни сблъсъци. На самия стадион, точно след като прозвучал началния съдийски сигнал, ултраси на Цървена звезда, заемаща северната част на трибуните, по традиция започнали да отправят обидни реплики по адрес на противниковите запалянковци: „турци”, „мюсюлмани”, „комунисти”. Това не било толкова необичайно и без всякакво съмнение, феновете на двата отбора очаквали с нетърпение „третото полувреме” след мача. Внезапно обаче възгласите спрели. Зрители на стадиона видели как на северните трибуни места са заели бойци на сръбските паравоенни формирования „Тигрите”, облечени във военни униформи. Били около 20 на брой. Един след друг те започнали да се изправят и да издигат във въздуха надписи „40 км до Вуковар”, „20 км до Вуковар” и накрая – „Приятно прекарване във Вуковар”. След това последвали още няколко табели с надписи на други хърватски населени места, които били окупирани от сръбската армия. Високо на северната трибуна седял Аркан – офанзивният командир на „Тигрите” и шеф на фенклуба на Цървена звезда. Възторжените запалянковци му поднесли бурните си аплодисменти. Всички скандали между тях отишли на заден план. В този момент те били обединени и сплотени в ненавистта си към обществения враг – хърватите. Мачът продължил, но това, което се случило в този ден на стадиона, нямало нищо общо със спорта – пламенният национализъм и футболните фенове на една страна, намираща се във война. През 1990 г. сръбският лидер Слободан Милошевич не на шега се обезпокоил от действията на феновете на Цървена звезда. Бившият шеф на сръбската Държавна сигурност Йовица Станишич, който в момента се намира в Хага по обвинения във военни престъпления, се договорил с Желко Ражнатович аркан), по-известен с прозвището Аркан, да си сътрудничат и той да му помогне да установят контрол над феновете и да направляват действията на футболните хулигани. Аркан, който бил един от най-големите престъпници и който в края на краищата беше застрелян през януари 2000 г., се сетил, че Цървена звезда може да стане за него това, което бил Реал (Мадрид) за Франко или италианския национален тим за Бенито Мусолини. Аркан умело подчинил фенклубовете. Той се занимавал почти с всичко – от продажба на билети до нелегално прекарване на хора през границата, та дори и с намеса в управлението на отбора. Ражнатович си построил луксозна къща с изглед към стадиона. В течение на годините Аркан събирал и организирал групи с националисти, които по-късно станали паравоенните формирования с името „Тигрите”. Те били използвани за бойни действия в Хърватия, а по-късно и в Косово. В течение на войната в бивша Югославия Аркан завладявал територии и поел контрола върху търговията с горива, алкохол и цигари. Докато той и приближените му увеличавали финансовото си състояние, обикновените сърби се сражавали и загивали в боевете. Ражнатович набирал своите бойци основно от северните трибуни на „Мала Маракана”.
След бруталната убийство на Аркан, животът на богинята на сръбският попо-фолк се обръща наопаки. В началото босненските мюсюлмани и хървати, които живеят в Швейцария, отправят открити заплахи срещу сръбската фолкзведа, която подготвя концерт в Цюрих. Музикалната проява е предвидена за 29 ноември - на тази дата през 1945 години комунистите на чело с югославския диктор Йосип Броз Тито официално вземат властта в бивша Югославия.
Живеещите в Швейцария хървати и босненци открито призовават за линч на сръбската фолкзвезда, която бе омъжена за военнопрестъпника и наемен убиец на спецслужбите на Тито Желко Ражнятович -Аркан. Организаторите на концерта са убедени, че твърде вероятно е да се стигне до тежки инциденти по време на концерта.
След убийството на сръбския премиер Зоран Джинджич през 2002 година Цеца Величкович има сериозни проблеми с правораздавателни органи в страната. Последно време бивши членове на престъпната групировка "Земунски клан" поискаха от фолкзвездата да върне половин милион евро, които е получила на времето от тях.
Година по късно в близост до дома и са открити бомби. Бомбите бяха открити в близост до къщата на Цеца по време на изкопните работи. Веднага на мястото бяха изпратени сапьори, които демонтираха бойните глави от "хитлеровите" снаряди от преди повече от 60 г. Като се има предвид, че всичко стана недалеч от къщата на Цеца и става въпрос за бомби със силна взривна мощ, които все още са активни, Цеца най-сериозно се замисля да отпътува с децата за известно време.
Тя ще се върне когато бомбите вече ще бъдат изнесени от там. Има информации, че освен откритите бомби има и мини, които при изкопните действия може да бъдат активирани. "Чух за бомбите и трябва да призная, че когато знаете, че във ваша близост има бомби, чувството никак не е приятно. Във всеки случай хубавата новина е, че бомбите са локализирани", каза Цеца. Тя обаче отказа да каже дали ще бъде в Белград докато премахват бомбите.

Няма коментари: